Spelletjes:
Call Of Duty |
|
Screenshots:
28 |
|
Call Of
Duty: 2003
door Infinity Ward Inc. Alle beschikbare plaatjes zijn in de resolutie 24 bit bij 1 miljoen kleuren, 320 bij 240. |
|
Je bent
soldaat Martin Evans en strijdt tegen het duitse Nazisme. Dat is eigelijk het
hele verhaal wat betreft de US campagne. Call Of Duty heeft tussendoor de US |
campagne ook een
Russische campagne waarin je als soldaat Alexei voordoet. 2 verhalen in één
spel. De levels zijn uiterst mooi en wekt echt het oorlogsgevoel op. |
Call Of Duty is niet een spel vergelijkbaar als
met menig
first person shooter van: "De vijand moet eerst hun gehele magazijn leegpompen
voor ik het loodje leg...." |
Nee, Call Of Duty gaat wat dat betreft wat
realistischer te werk
(vergelijkbaar met Americans Army). |
Als
soldaat komt je in benarde situaties terrecht, zoals de Russische gedeelte, direkt in het begin.
Je moet tegenop een waterkant klimmen met slechts alleen maar een |
paar
kogels zonder gun in de hand waar
de kogels letterlijk om je oren fluiten ! In de US campagne wordt je
vervelends toe achterna gezeten door auto's, wat het |
mikken erg bemoeilijkt. Call Of Duty kent
een aantal wapens waarvan je er maar twee van kan meenemen, een pistool en wat
handgranaten. |
In het spel kun je van wapen wisselen van een gevallen tegenstander of
kameraad. Call Of Duty kent enkel een paar uur achteréén speelplezier ( zo'n
gemiddeld 15 uren ), |
maar als
je graag naar details kijkt (zoals bange gezichten of architekturen) zal het
je zeker minstens een uur of 24 spelplezier bieden (zonder cheats natuurlijk). |
Wat
betreft multiplayer, daar heb ik weinig kaas van mee mogen eten. Keer op keer
kreeg ik de melding: 'Server is for low ping players only' of 'Invalid
password'. |
Dat
schoot dus niet echt op. Wel heb ik even mogen rondneuzen hoeveel maps en
multiplayer modes er zijn, respectievelijk: Maps, 16 en MP modes, 6 welke
zijn: |
DeathMatch,
HeadQuarters, Team DeathMatch, Search & Destroy, Retrieval, en Behind
Enemy Lines. |
|
(Mijn mening wordt gegeven zonder de vergelijking met andere spellen die ervoor of erna zijn gemaakt, omdat het oneerlijk is om een spel uit 1992 te gaan vergelijken |
met een spel uit2002.) |