Spelletjes:
Call Of Duty 2 |
 |
Screenshots:
35 |
|
Call Of Duty 2: 2005 door Infinity Ward Inc. Alle beschikbare plaatjes zijn in de resolutie 24 bit bij 1 miljoen kleuren, 320 bij 240. |
|
In Call Of Duty 2 (COD2) zitten 3 campagnes (missies) in, Russische, Britisch en Amerikaans. Alle drie de campagnes zijn van pittige aard. Er zijn momenten bij waar |
ik zelf persoonlijk na uren van proberen eindelijk met veel geluk langs kwam. Persoonlijk vond ik de russische en de Amerikaanse campagnes nog het eenvoudigst. |
In de eerste campagne speel je als I. Vasili. De meeste van je dierbare ben je verloren in de oorlog tegen de Duitse Nazi's. |
Je begint in een trainingskamp om te leren hoe je met je gun om moet gaan. Dit trainingskamp gaat meteen over tot echte oorlogsvoering. |
Als groentje neem je deel aan de tweede wereld oorlog. In deze campagne zul je veel snakken naar een GOD-mode cheat of een NOTARGET-cheat. |
Maar helaas, die cheats hebben ze bij Infinity Ward niet ingestopt. |
Als John Davis begint jouw strijd tegen de 'Afrikan Korps' onder leiding van 'Rommel' in een woestijn aan de Britse zijde en als David Welsh in een tank divisie. |
Ook hierin zul je vele keren voor hete vuren komen te staan. Vooral als je moeilijkheidsgraads 'Easy' niet kiest. |
Als
laatste ben je een Amerikaan, Bill Taylor. |
De
engine (reken-motor) doet mij erg veel denken aan Call Of Duty het eerste
deel. Het spel speelt als een trein, grafisch heel erg mooi, bekijk
bijvoorbeeld |
maar
naar de rookontwikkelingen. De omgevingen zijn erg mooi 'na gebouwd', het gaf
mij net als in deel 1 een echt oorlogs-gebied. Wel vind ik jammer maar zeker |
geen
zware minpunt, dat de meeste 'duisters' bijna feitelijk dezelfde teksten
roepen. Grappig was het te zien dat sommige gevallen tegenstanders met hun
laatste |
krachten
een stukje van je af wegkruipen... Wapens werken hetzelfde als in deel 1. Je
krijgt de beschikking over 2 soorten wapens die je tijdens het spel eventueel |
kunt
wisselen met een ander op de grond liggende wapen van een gevallen
tegenspeler, dat geldt ook voor multiplayer, en ten slotte nog 2 soorten
granaten. |
Automatische
geweren zoals de Bren-LMG (Britische zijde) zijn één van mijn favorieten.
Die 1 schots geweren zijn naar mijn idee niet erg geschikt voor Death |
Matches
(DM), tenzij je uitermate goed mikken kan. :) |
Het pad dat je moet belopen zijn vrij eenvoudig, er zijn slechts 2 paden te begaan, heen en terug. En mocht je er dan nog
niet helemaal uitkomen, kun je altijd nog |
op het kompas vertrouwen.
Je krijgt geen power-ups zoals medkits. Als je wordt geraakt, blijf een
seconde of 10 veilig schuilen en je gezondheid komt vanzelf |
weer
terug. Realistisch? Dat niet. Maar dat is nog geen reden om het spel afkeurend
toe te kijken. |
Waar ik
zelf nog niet mee te maken heb gehad is de periode waarin blijkbaar volop werd
gecheated met multiplayer. Waar de één honderden kogels in het 'lichaam' |
van een
andere speler pompt welke geen krimp geeft dan behalve één welgemikte schot
teruggeeft, waarna je prompt neervalt op de grond, wekt op zijn zachts gezegd |
onttevredenheid
op. Hopend dat dit fenomeen na dit schrijven reeds is opgelost, want er is
niks mooier om eervol en waardig neergeschoten te worden, als je, net |
als ik,
nog niet zo goed bent als de ander. Ik vind Call Of Duty 2 op die paar
minpuntjes na toch een goed spel. |
|
(Mijn mening wordt gegeven zonder de vergelijking met andere spellen die ervoor of erna zijn gemaakt, omdat het oneerlijk is om een spel uit 1992 te gaan vergelijken |
met een spel uit 2002.) |