Spelletjes: Portal (Half Life 2) |
Screenshots: xx |
Portal: 2007 door Valve. Alle beschikbare plaatjes zijn in de resolutie 24 bit bij 1 miljoen kleuren, 320 bij 240. | |
Portal gaat over een testobjekt, jij als speler, zo wordt je namelijk genoemd door een computer-achtig klinkende stem door de intercom, welk je aanzet tot het oplossen, eigelijk met het | |
doorlopen van diverse puzzels, met als trofee 'The Cake'. De eerste puzzels lijken ook geheel niet moeilijk en zijn eigelijk een soort weggevertje om je al spelendewijs te leren met je | |
Portalgun om te gaan. Je Portalgun is in het begin slechts alleen in staat om 1 portaal te creeën op een muur, plafond, vloer, enkel en alleen op 1 soort gesteente. Op glas, metaal of door | |
een krachtveld werkt dit niet. Gaandeweg krijg je ook de beschikking om de tweede portaal optie erbij te krijgen. Vanaf hier worden de puzzels ietwat ingewikkelender, te denken aan | |
dat er puzzels bij zitten die alleen opgelost kunnen worden door ook de zwaartekracht erbij te gaan gebruiken en/of tijdens je vliegkunsten een nieuwe portal te maken welk je bijvoorbeeld | |
een etage hogerop komt. | |
(Mijn mening wordt gegeven zonder de vergelijking met andere spellen die ervoor of erna zijn gemaakt, omdat het oneerlijk is om een spel uit 1992 te gaan vergelijken | |
met een spel uit2002.) |
Screenshots: F12 |
![]() |
![]() |
Ik krijg al snel het idee, dat er een centrale computer mogelijkerwijs | |
een Boss kon wezen, toen ik deze krengen tegenkwam. |
|