Spelletjes: Requiem - Avenging Angel |
Screenshots: 26 |
Requiem - Avenging Angel: 1999 door 3DO. Alle beschikbare plaatjes zijn in de resolutie 24 bit bij 1 miljoen kleuren, 320 bij 240. | |
Wat mij enorm verbaasde, toen ik het spel dat zwaar onder het stof lag, opgepoetst en installeerde, dat het mij 'vertelde' dat het DirectX 6.0 of hoger wilde hebben. | |
Al krabbend op mijn achterhoofd, ik wist dat ik DirectX 9 op mijn systeem had staan dusseh.... ??!!???!!???? Gelukkig had ik meerdere computers, maar geen wilde | |
het spel opstarten (wel installeren). Een superoud systeem dat nog net Windows95 draaide, toen der tijd 'state of the art', had DirecX 7.0 aan boord en ging vlekkeloos | |
door 'de keuring' van 3DO. Vreemd echter, dit was een onnodig probleem. Afijn.... | |
Requiem Avenging Angel gaat over een 's hemels ruigste engel, Malachi, welk de almachtige (creatie) heeft uitgekozen om Lilith (chaos) van haar plannen te | |
onthouden. Een geweldig goed spel met een engine dat lijkt op die van Quake, echter de engine is geprogrammeerd door het Cyclone team zelf, de Lithtech engine. | |
De bestaande engine's van toen konden niet datgene ze bij Requiem wilden gaan doen. | |
Malachi is een engel, dus je begrijpt wel dat hij naast het 'standaard wapenuitrusting' ook over bovennatuurlijke krachten kan/gaat beschikken. De keuze is geheel | |
aan de speler zelf, hetzij hij of zij met wapens of met bovennatuurlijke krachten de strijd met de onderdanen van Lilith aangaat. Om het de speler niet meteen te | |
gemakkelijk te maken kan Malachi in het begin niet zoveel, maar naarmate het spel vorderd gaat hij steeds meer kunnen. Requiem bevat ook enkele puzzels, dus | |
het zal niet alleen domweg alleen schieten en killen worden. Sommige puzzels laten zich oplossen in combinatie met je engelenkrachten, zie maar bijvoorbeeld bij | |
de bouwkraanpuzzel. Daar is een snelle looppas geboden, en zal ook erg precies zijn. Ik daarintegen had na 15 minuten de hoop al opgegeven en heb enkele | |
onderstaande cheats gebruikt, helaas. De muziek is creapy en is samen met de andere geluiden goed genoeg je te doen laten beseffen in welk soort spel-wereld we | |
rondlopen. Overigens was wapen 2 mijn favoriet en de blood boil mijn grappigste aanval wat Malachi's engelenkrachten betrof. Een goede gameplay en verhaal. | |
(Mijn mening wordt gegeven zonder de vergelijking met andere spellen die ervoor of erna zijn gemaakt, omdat het oneerlijk is om een spel uit 1992 te gaan vergelijken | |
met een spel uit2002.) |
Je geeft ze een vinger, dan nemen ze ineens de hele hand ! | Als je deze wormen aan je vishaak prikt, vang je geheid een walvis ! |
Zinloos geweld....De man is hulpeloos, vanwaar de | Aardige knul, alleen jammer dat 'ie mij geen gratis bier aanbood. |
agressie dan nog ? |
Of wat ook helemaal in is, je bloed laten koken.... | En ook met een triootje doet 'blood boil' niet moeilijk. |
Het is in groepsverband mogelijk ! Héé, ik doe niet | |
moeilijk hoor ! |
Wek een gevallen vijand tot leven en hij zal je vriend zijn. | Gewonnen. Mijn nieuwe vriend is flink verzwakt maar wek.... |
Naast 'Blood Boil' en 'Salt' is dit ook een leuke truuk. |
....de andere en je hebt ineens TWEE vriendjes !! | Hey gaaf joh....! Je bekijkt mijn homepage....! |
Je begrijpt wel dat dit plaatje is 'aangepast'. |
Een sniper ! Natuurlijk kun je in Requiem met wapens | Prachtige plafondschilderingen !! Puik werk !! |
vechten, maar wat is nu mooier dan met bovennatuurlijke | |
krachten te keer te gaan ?! |
|
|
Requiem doet het niet met hoger dan DirectX 6 of 7. |
|