Spelletjes: Descent 2 |
Screenshots: 9 |
Descent 2: 1996 door Parallax Software. Alle beschikbare plaatjes zijn in de resolutie 24 bit bij 1 miljoen kleuren, 320 bij 240 en 320 bij 200. | |
Ook Descent2 is naar mijn mening precies hetzelfde als zijn voorganger, slechts hier en daar wat verbeteringen. Er zijn wat leuke puzzelstukjes ingebracht wat je nu | |
meer tot nadenken zetten, maar het concept is hetzelfde gebleven. Bevrijdt de gijzelaars, vernietig de generator welke de vijandelijke graafmachines in de mijnen | |
van stroom voorziet, en vlucht de mijn uit. De multiplayer modes zijn: 1, 'Anarchy' ofwel deathmatch, 2, 'Team Anarchy', 3, 'Robo-Anarchy', 4, 'Coöperative' en 5, 'Capture | |
the flag'. Juist dat laatste verrasste mij, zeker omdat ik in de DOS tijdperk geen netwerk had en er dus ook niet naar de multiplayer opties keek, en pas later in de | |
Windows 95-98 tijdperk ermee werd geconfronteerd, denk maar eens aan Unreal, Quake3Arena etc. Mijn favoriete wapen is de Fushion Canon danwel de Plasma, 5 en 4. | |
Echt spelen met dit spel doe ik niet, omdat ik de besturing iets teveel van me doet vergen: links, rechts draaien, links, rechts stappen, totzover gaat dat nog wel. | |
Dan krijg je er ook nog eens bij, omhoog en omlaag plus ook nog eens links en rechts omwentelen. Wat het aspect 3D betreft, heeft Descent 1 en 2 op iedereen een | |
stapje voor. | |
(Mijn mening wordt gegeven zonder de vergelijking met andere spellen die ervoor of erna zijn gemaakt, omdat het oneerlijk is om een spel uit 1992 te gaan vergelijken | |
met een spel uit 2002.) |
Ja, ik weet het....Eens een cheater, altijd een cheater.....! | Eén van de generatoren die zich in het spel kranig verweren met hun |
afweergeschut |
Een deathmatch....iemand besluipt mij van achteren... Ik moest mij | |
bij deze plotselinge ontmoeting erbij neerleggen aan de | |
agressie van de tegenpartij. |
|