Spelletjes: Painkiller |
Screenshots: 60 |
Painkiller: 2004 door People can fly. Alle beschikbare plaatjes zijn in de resolutie 24 bit bij 1 miljoen kleuren, 320 bij 240. | |
Voor wat dit spel betreft, ik vind het helemaal te gek. Painkiller begint met een vrij eenvoudig introotje waarin te zien is dat Daniel Garner, de hoofdrol speler, | |
en zijn vrouw/vriendin een auto ongeluk ondergaan. Ergens tussen Hemel en Hel staat hij te praten met één of andere kreatuur, waarvan zij doen alsof ze mekaar | |
al jaren kennen en wordt Daniel gevragen een pact te sluiten om een opkomend aanval vanuit de Hel te verijdelen. Simpel verhaal zou ik zeggen en vanuit hier | |
begint het geweld. Het geweld begint vrij rustig, dus je hebt voorlopig alle tijd om je adrenaline-aanmaak rustig aan de kook te brengen. De puzzels in het spel | |
zijn enkel aanwezig als je tegen een zogenaamde 'eindbaas' opmoet. Verders is het vrij eenvoudig om je kompas bovenin het beeld in de gaten te houden, hoewel | |
deze later in het spel af en toe ook weigerd, totdat vijanden zijn afgeslacht. Je beschikt over 5 verschillende wapens welke zijn onderverdeeld met twee verschillende | |
afvuur mogelijkheden. Je hebt dus in feite 10 wapens. Elk wapen heeft een normale en een tweede schiet funktie. Mijn meest gebruikte wapens zijn/waren: | |
Wapen 1 de painkiller zowel als schietfunktie 1 als 2, wapen 2 de shotgun schietfunktie 1, en wapen 4 de chaingun schietfunktie 2. Deze laatste gebruikte ik meestal | |
als er ietwat teveel aan vijanden op mij afkwamen. Dit wapen zou het heel goed doen als er een grasveldje gemaaid zou moeten worden. | |
Multiplayer modes, zijn: Free for All, Team Deathmatch, Voosh, The light Bearer, People can fly. Free for All mag duidelijk zijn, dat is ieder voor zich, ofwel DeathMatch. | |
Team DeathMatch moge ook duidelijk zijn. Voosh kan grappig zijn is het in feite alleen een soort van deathmatch waarvan ieders wapen om een tijdje tegen je wil | |
gewisseld wordt. The Light Bearer is diegene die een soort van 'Berserker' bij zich draagt waar iedereen tegenop moet. | |
24 levels - 3 multiplayer levels? | |
(Mijn mening wordt gegeven zonder de vergelijking met andere spellen die ervoor of erna zijn gemaakt, omdat het oneerlijk is om een spel uit 1992 te gaan vergelijken | |
met een spel uit2002.) |
Screenshots: Standaard F12 |
Painkiller spelen, de uren verstrijken in een mum van tijd. | Koekhappen kende ik al, maar dit wordt nu wel heel erg |
Voor je het weet is het weer halverwege de nacht. | persoonlijk ! |
DRANK !! Hier voel ik mij thuis ! | U heeft ze zojuist geslepen...en wilt ze op mijn nek uitproberen?? |
Dacht van niet he !! |
Vijanden komen tevoorschijn via een teleporter positie. | Een knuffel? Tuurlijk. Knuffel mijn gun maar ! |
Juist ! Daar horen jullie thuis...op de grond !! | alleen zij waren niet echt geestig. Ik kon schieten wat ik wilde.... |
Leer mij dat ook eens, dat telekinese ? | Juist, dit ja....telekinese. Het optillen van voorwerpen op afstand. |
Jij gaat nergens meer heen, met die staak door je lijf. | Het duurde effe voor ik doorkreeg hoe je deze moeras- |
kreatuur moest verslaan. Steek eerst zijn moeras-bubbels | |
in de fik, daarna is ie effe kwetsbaar. |
Level-design blijft prachtig. Mij verveelt het niet zo snel. | Ah, pin automaat ! Eens kijken of ik er nog een 'PL€URO' |
uit kan krijgen.... |
Tegenstanders houden er niet van om door hun medestanders | Na het werk, even de handen wassen.... |
beschoten te worden. |
Zie hier, Windows heeft nog niet het gehele universum | Een houten staak door het kruis ! Zou dat pijn doen? |
in zijn macht. In de Hel hebben ze nog steeds DOS !! |
Een beetje goedkope facelift, vind je niet? | We vechten het later nog wel eens uit. Ik zet je nu op ijs. |
|